Trainingskamp PAX naar Bursa Turkije - Dag 3

11 april 2015 - Bursa, Turkije

We mochten lekker uitslapen vandaag. We hadden een vrije ochtend. Als we maar om 12:00 voor het hotel aanwezig waren om opgehaald te worden met de bus. We zijn toen naar de botanische tuinen gegaan van Bursa. Soganli Botanische Park werd geopend in 1998 in Bursa onder de groene project voor voldoende zuurstof, en om nieuwe recreatie- en sportgebieden te verkrijgen in de stad. Soganli Botanische Park; heeft een oppervlakte van 400.000 m2. In het park is er een Japanse tuin, Engelse tuin, Franse tuin, een rozentuin, azalea-bos rozentuin, geurige planten tuin, rotstuin, kleurentuinen en gevormde tuinplanten. Elke dag worden hier gemiddeld 900 bruiloften gevierd. In het park stond een authentiek Kebab restaurant.

Zaterdag 10 april 2015 (13)

Dit etentje werd aangeboden door de vestiging van Hitec Electic bv Bursa. Het was een heerlijke kebab schotel met een speciale jus saus erover heen. Een lekkere vette hap dus. En als toetje een mierenzoet cakeje met de specialiteit van Bursa. Een gezoete tamme kastanje.

Na de heerlijke maaltijd zijn we naar boven de bergen in gereden naar het historische centrum van Bursa. Het was druk in het centrum. Het was een speciale dag. Er was namelijk een festival aan de gang. Mensen in originele kledingdracht en er werden reconstructies uitgevoerd van veldslagen van vroeger. Bursa heeft een rijke geschiedenis. Het was de hoofdstad van het Osmaanse rijk in de 14e eeuw. Vanuit Bursa werden de eerste grote veroveringen gemaakt en de stad werd van tal van schitterende bouwwerken voorzien, een hoofdstad waardig. Mausoleums, een oude kerkklok en de oude kasteelmuur zijn nog steeds intact gebleven. Je hebt daarboven een prachtig uitzicht over de gehele stad.

Zaterdag 10 april 2015 (7)

Die middag kregen we de vrijheid om rustig rond te lopen door het centrum. De eerste vraag die er gesteld werd was: "Waar kunnen we hier bier drinken"? En dat was nog vrij lastig in het centrum. Een van onze begeleiders wist een café te vinden. In een zijstraatje konden we heerlijk in de zon genieten van halve liters bier! Ook was er genoeg tijd om over de drukke bazaar te lopen. Een gigantisch binnen markt vol kraampjes.

Zaterdag 10 april 2015 (10)

Om 18:15 zat iedereen weer in de bus om terug te gaan naar ons hotel! Die avond gingen we uit eten net iets buiten de stad. We gingen zitten en we kregen daar voor de 4e keer een mix grill voor onze neuzen geschoven. Ook werden we die avond vergezeld door Turkse Live muziek. In het begin was het nog wel even leuk maar later de avond probeerde we dit kattengejank te vermijden. Diezelfde avond was er voor sommige een after party in de stad.