Trainingskamp PAX naar Bursa Turkije - Dag 4

12 april 2015 - Bursa, Turkije

De groep werd voor het eerst even in tweeën gesplitst. Als je aan Turkije denkt denk je gelijk aan zon zee en strand. Maar niets is anders waar. Bursa staat ook bekend om haar wintersport gebied. Op 32 km afstand van Bursa vind je het chique en dure skioord op de berg Uludag, het belangrijkste skigebied van Turkije. Uludag betekent letterlijk vertaald grote berg. Het skigebied op de Uludag ligt tussen de 2000 en 2500 meter. Een groep van 19 man ging richting de bergen. Het was om vroeg opstaan voor de mensen die mee wilden.

Met behulp van de kabelbaan kwamen we in het skigebied terecht. Een aantal gingen er skiën en de rest genoot van de zon en het uitzicht.

Zondag 12 april 2015 (21) Zondag 12 april 2015 (10)

Rond 15:00 gingen we weer met de kabelbaan naar beneden. We moesten om 17:00 namelijk weer klaar staan voor het hotel. De andere groep heeft die middag een amateur wedstrijd bekeken in het Merinos stadion. In ditzelfde stadion zouden we dit avond een oefenwedstrijd spelen. Rond 17:45 was de groep weer compleet in het Merinos stadion. Het originele Merinos stadion is gebouwd in 1938 maar deze is in 2005 gerenoveerd. Dit stadion is de thuishaven van Bursa Merinosspor. Ook de jeugd van Bursaspor traint in dit stadion.

Zondag 12 april 2015 (7)

Toen we aankwamen was de jeugd druk aan het trainen. De wedstrijd begon daardoor een stuk later dan gepland. Wie ook aanwezig was in het stadion was Oud Turks-international Okan Yilmaz. Hij is nu hoofd jeugdopleiding van Bursaspor.  Hij heeft zelfs 8x voor het Turkse elftal gespeeld en maakte als international 5 doelpunten, waarvan één doelpunt tegen Brazilië op de FIFA Confederations Cup in 2003. Hij had beloofd de eerste helft te bekijken van onze wedstrijd. We ging rond 19:00 de kleedkamer in om ons gereed te maken voor onze interland wedstrijd tegen Meskenspor Bursa.

We spelen tweemaal een half uur. We maakte eerst een mooie elftal foto met de tegenstander. De vaantjes en cadeaus werden uitgewisseld. Na alle plichtplegingen begon de wedstrijd. De eerste 10 minuten gingen gelijk op. Het was even wennen op het stugge kunstgrasveld. Maar ineens een prachtige counter van PAX. Wessel met een mooie bal op Stefan Goldewijk, die schiet de bal prachtig in de kruising schiet. 0-1 voor Pax!!! Daar schrokken ze wel even van. Vervolgens werd Meskenspor wel iets beter en nog geen 10 minuten later werd het 1-1. Het tempo van de wedstrijd was hoog en de ruststand na een half uur was 1-1!!

Zondag 12 april 2015 (5)

Na de rust een geheel nieuw team aan beide kanten. Bij de tegenstander was de gemiddelde ineens met de helft verlaagd. Ze vonden het nodig om het elftal van Onder de 19 op te stellen. We hadden in het begin van de tweede helft weinig te vertellen helaas. Het werd snel 2-1,3-1 en 4-1. Maar na een mooie PAX aanval  kregen we een corner aan de rechterkant van het veld. De bal van Wessel komt terecht bij Simon B. die de bal op de paal kopt maar in de rebound kan Jan Willem (Bonkie) de bal binnen schieten. 4-2!!! Dit was ook gelijk de einduitslag. Ondanks het verlies gaan we met opgeheven hoofd de kleedkamer in.

Zondag 12 april 2015 (17)

Na de wedstrijd volgde er een feestmaal. Het was de laatste avond in Bursa en dat moest in stijl gevierd worden. Het leek een heel chique restaurant met veel gouden tinten. Maar qua bediening moesten ze nog veel leren. Waar sommige nog met het voorgerecht bezig waren, kregen anderen al het hoofdgerecht voorgeschoteld. Dit keer gelukkig geen mixgrill! Ook het bijschenken van bier of wijn ging niet helemaal vlekkeloos. Er werden onderling cadeaus gewisseld met de organisators van deze prachtige reis. Van Hitec Electric bv Bursa kregen we een prachtige plaque als aandenken van Bursa. Wij hebben een prachtige canvas gegeven die een mooi plaatsje krijgt bij Hitec Electric bv Bursa!

Zondag 12 april 2015 (11)

Na de maaltijd gingen we weer terug naar het hotel. Daar werd het laatste bier nog even opgemaakt en daarna ging Iedereen vroeg naar bed om de volgende ochtend iedereen om 6:00 uur aan het ontbijt werd verwacht.