USA 2015: Washington Dag 10

24 juni 2015 - Washington D.C., Verenigde Staten

Wij hebben onze spullen gepakt, ontbeten en vertrekken richting Dulles Airport. Het is een busrit van ongeveer 2 uur. Wij hebben nog tijd genoeg want ons vliegtuig vertrekt rond 17:20 pas. Maar waarom dan zo vroeg richting het vliegveld. Nou naast het vliegveld ligt het Steven F. Udvar-Hazy Center.

Dit is het Air and Space museum 2.0. De grotere stukken van de collectie worden sinds december 2003 tentoongesteld in een annex van het museum, het Steven F. Udvar-Hazy Center bij Washington Dulles International Airport in Chantilly. Daar staan onder meer de Enola Gay B-29 Superfortress bommenwerper, het ruimteveer Discovery, een Air France Concorde, een Blackbird Lockheed SR-71 en zo'n 200 andere vliegtuigen tentoongesteld. Tot de Discovery in april 2012 in het museum aankwam stond ook de spaceshuttle Enterprise hier. De Enterprise is toegevoegd aan de museumcollectie van het Intrepid Sea, Air & Space Museum in New York.

Wij hebben onze koffers letterlijk in een kluisje gepropt en hebben een aantal uur rondgelopen hier. Dan kun je beter hier wachten dan op een saai vliegveld.

Er rijdt een pendelbus naar het vliegveld toe. Wij waren rond 15:00 op het vliegveld van Dulles Airport. Het is een gigantisch vliegveld. Om 17:20 ging het vliegtuig UA 946 van Delta Airlines vanaf Gate D5 weer richting Amsterdam.