USA 2015: Washington Dag 9

23 juni 2015 - Washington D.C., Verenigde Staten

Onze laatste volledige dag in Washington, en de USA trip, is aangebroken. Onze eerste stop van de dag is het Washington Monument. Maar nu van dichtbij.

Daarna de bus weer gepakt en uitgestapt bij het Thomas Jefferson Memorial. Het is een monument in het West Potomac Park in de omgeving van de National Mall in Washington D.C. ter ere van de derde president Thomas Jefferson.

Het was weer een zeer warme dag dus het werd hoog tijd om weer een museum te bezoeken. Het National Air and Space Museum. Het mooiste museum van Washington als het aan mij ligt. Het heeft de grootste collectie van vlieg- en ruimtevaartuigen in de wereld. Het is ook een centrum voor onderzoek naar de geschiedenis, onderzoek en technologie van de lucht- en ruimtevaart.Tot de collectie behoren onder andere, de Friendship 7-ruimtecapsule en de Command Module Columbia van de Apollo 11. Wij hebben daar een aantal uur rondgelopen.

Wij hebben vervolgens de bus gepakt en hebben een laatste rondje gemaakt om de National Mall.

Wij hebben toen de warmte weer opgezocht en zijn naar de dierentuin gegaan. Washington is één van de weinige dierentuin waar ze panda's hebben. En de toegang is gratis dus waarom niet. Vanwege de hitte waren er weinig dieren buiten. Maar het panda verblijf wel gelukkig wel geopend.

Vervolgens hebben wij weer bij Union Station wat gegeten en zijn toen weer terug gegaan naar ons hotel.