USA 2015: Washington Dag 8

22 juni 2015 - Washington D.C., Verenigde Staten

Ook vandaag hebben wij weer genoeg op het programma staan. Na het ontbijt op de kamer zijn wij weer met de bus naar het centrum gereden. Onze eerst stop van het National Museum of Natural History. De collectie van het museum omvat meer dan 125 miljoen specimens van planten, dieren, fossielen, mineralen, gesteentes, meteorieten en culturele artefacten. Het is het meest bezochte museum van de Smithsonian museums. Het museum huisvest ongeveer 185 wetenschappers. Alle musea's in Washington zijn trouwens gratis te bezoeken.

Na het museum zijn wij met de metro richting Arlington gereisd. Wij hebben daar een bezoek gebracht aan Arlington National Cemetery. Het is één van de 139 nationale begraafplaatsen van de Verenigde Staten. Hoewel het een militaire begraafplaats is, liggen er naast militairen ook bekende Amerikanen als presidenten, astronauten, politici en verdienstelijke burgers, waaronder 367 ontvangers van de Medal of Honor. Het is een zeer indrukwekkend uitzicht met al die grafstenen. Wij hebben het graf van John F. Kennedy bezocht en liepen langzaam weer terug naar de uitgang.

In de buurt van Arlington National Cemetery staat het US Marine Corps War Memorial. Het monument is gebaseerd op de iconische foto waarop 6 soldaten de amerikaanse vlag plaatsen tijdens strijd om Iwo Jima.

Wij hebben vervolgens de metro weer teruggepakt en hebben het US Capitol bezocht. Hij stond helaas voor ons in de steigers. Wij zijn er even omheen gelopen en hebben toen de bus gepakt richting Union Station. Daar hebben wat gegeten en zijn toen weer richting ons hotel gegaan.