Olympische Spelen Londen 2012 - Dag 1

4 augustus 2012 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Londen 2012 03

De Olympische Zomerspelen van de XXXe Olympiade werden van 27 juli tot en met 12 augustus 2012 gehouden in Londen. Lekker dichtbij dus een goede reden om samen met me broertje richting Londen te reizen.

We hebben er voor gekozen om voor die tijd kaarten te regelen voor enkele sportevenementen. We hebben gekozen voor 3 sporten waar we normaal gesproken nooit naar toe zouden gaan. We hebben toen gekozen voor Tafeltennis, Schermen en Volleybal. Daarbij waren de kaarten voor deze sporten ook goedkoop.

Londen 2012 05In het weekend van 4 en 5 augustus vertrokken we per vliegtuig richting Londen. Op 4 augustus stonden er drie evenementen op het programma. Eenmaal geland gingen we direct door naar de ExCel Arena. Daar werden om 10:00 de voorronde van het tafeltennis gehouden. We zaten vrij hoog maar we konden alles goed bekijken.

Londen 2012 01

Na de tafeltennis wedstrijden hadden we tijd om Londen even te bezichtigen. We liepen langs The Big Ben, Towerbridge en rest waar Londen om bekend is.

We zijn toen richting het Holland Heineken House gegaan om daar alvast de sfeer te proeven wat ons diezelfde avond te wachten stond. We hebben daar even een paar biertjes genomen, gegeten en zijn toen weer richting de ExCel Arena gegaan voor de finales van het Schermen. Die begonnen om 18:00. Eerst de strijd om de bronzen plak ging tussen USA en Rusland. USA won de bronzen medaille. En in de finale won China het goud ten kosten van Zuid-Korea.

Londen 2012 13
Na de finales zijn weer gelijk weer richting het Holland Heineken House gegaan om daar de huldiging van de zwemdames te vieren. Het was een gigantisch feest!

Rond 23:30 was het tijd om richting het hotel te gaan. Ook omdat de metro tot een bepaalde tijd rijdt. Ingecheckt en vervolgens wezen slapen.