USA 2015: New York Dag 1

15 juni 2015 - New York City, Verenigde Staten

Op maandag 15 juni begon het avontuur over de grote plas. We vlogen om 9:15 weg uit Amsterdam Schiphol, met het toestel UA877 van United Airlines. De service qas goed in het vliegtuig al viel het film kijken even vies tegen. De schermpjes waren niet al te groot en het beeld was niet echt scherp. Het zou nog een hele lange reis gaan worden. Na ongeveer 7,5 uur vliegen kwamen we eindelijk aan op Amerikaanse bodem. Vanwege de tijdzone gingen we ook nog 6 uur terug in de tijd. We kwamen ongeveer om 11:45 lokale tijd aan op het vliegveld Newark Liberty International Airport in New Jersey. We kwamen soepel langs de douane, haalde onze koffers op en het avontuur kon beginnen.

Op het vliegveld zijn er meerdere mogelijkheden om te reizen naar Manhattan New York. Wij hebben er voor gekomen om met de Metro te reizen. Lekker makkelijk en goedkoop. Het was even zoeken in het begin welke richting we op moesten maar eenmaal in de juiste metro was eenrichtingsverkeer. Het weer was die dag niet echt best. Het was bewolkt en het regende, maar warm was het wel. Het was een zeer benauwde dag. Eenmaal in Manhattan aangekomen moesten we nog een aantal blokken lopen naar ons hotel toe. De metro hield op bij 23th Street en ons hotel lag was op 103 East 29th Street. Eenmaal aangekomen bij ons hotel, Hotel Deauville, hebben we ons ingecheckt en zochten we onze hotelkamer op. Eerst even rustig bij komen en omgekleed. Ondanks de regen was het wel gewoon 25 graden. Oftewel de korte box aan.

Ons hotel lag in de buurt van Grand Central Terminal dus daar liepen we eerst naar toe. We hebben daar even rondgekeken en liepen verder richting Times Square. Dat ligt namelijk een stukje verder. En je merkt dat je dichter bij Times Square komt want de reclameborden worden steeds groter en groter. Het blijft een gek idee, vanochtend stond ik nog in Hengelo (Gld) en nu sta je ineens op Times Square. We hebben voor de komende drie dagen een New York Pass aangevraagd. Met deze pas kun je veel verschillende bezienswaardigheden bezoeken. Je betaald een bepaalde bedrag voor de pas. Ik geloof dat het 200 euro was per pas voor 3 dagen. Maar als je alle kosten bij elkaar optelt als je alle tickets los moet aanschaffen scheelt je dat honderden euro's. We moesten de pas nog wel even ophalen in een winkeltje op Times Square.

De volgende stop was Rockerfeller Center, de thuis basis van The Tonight Show met Jimmy Fallon. We hebben daar gelijk een slice pizza gegeten. Het bleef maar regenen en regenen. We besloten op straat een paraplu van 5 dollar aan te schaffen, en dat was zeker geen overbodige luxe. We zijn toen langzaam weer terug gelopen naar ons hotel. We zijn weer via Times Square gelopen waar ze de verlichting aangezet hebben. Eenmaal aangekomen in het hotel en op bed ging het licht snel uit.