USA 2015: New York Dag 5

19 juni 2015 - New York City, Verenigde Staten

We hebben er nu voor gekozen om brood te halen bij een bakkerij en het beleg (kaas en ham) hebben we weer bij Bread and Butter gehaald. We hebben de kamer ontbeten en de rest van het brood namen we mee voor onderweg. De New York Pass heeft zijn werk gedaan en is inmiddels verlopen. Dus we hadden een vrij dagje. Na het ontbijt zijn we eens de andere kant op gelopen. We zijn richting de Flatiron Building gelopen. Dit gebouw was te zien in de Spiderman films. Het was het hoofdkantoor van The Daily Bugle.  We hebben daar op het terras naast het gebouw even wat gedronken. Na de koffie zijn we richting de metro gelopen. We zijn aan de rand van Central Park uitgestapt. Daar hebben de Apple Store bezocht. Na een bezoek aan de Apple Store zijn we Central Park ingelopen. Het was zeer benauwd warm die dag. Rond de 32 graden. Dus veel in de schaduw lopen was ons streven. We liepen langs de beroemde Central Park Zoo. En zijn toen verder het park binnen gelopen. Central Park is een groot stadspark midden in Manhattan. Het is het bekendste park van New York en wellicht zelfs van de Verenigde Staten. Central Park komt veelvuldig voor in films en televisieprogramma's. Met zo’n 25 miljoen bezoekers per jaar is het park het meest bezochte park in de Verenigde Staten. Zo liepen we naar de Bethesda Fontein. Daar zijn meerdere films opgenomen zoals The Avengers, Enchanted en Ransom. We hebben het rustig aan gedaan die dag, veel water gedronken en midden in het park waren ze bezig met het opbouwen van een TV-show over houthakkers. We hebben er even een uurtje alles rustig gezeten en alles bekeken.

Zo langzamerhand was het tijd om wat te gaan eten omdat we rond 17:30 richting Yankees Stadium af moesten reizen. We zijn vervolgens bij de 5 Napkin Burger wezen eten. Hier schijnt je de lekkerste hamburgers van New York te kunnen eten. We service ging heel snel. We zaten nog niet en gelijk stond er een ober klaar met de drank. We kozen voor de enige echte 5 Napkin Burger. Een kwartiertje wachten en onze hamburger stond voor onze neus. En de hamburger was inderdaad lekker.

Na het eten zijn we richting hotel gelopen. We hebben daar even omgekleed. En zijn toch richting The Bronx afgereisd. Om 7pm stond de honkbalwedstrijd op het programma tussen de New York Yankees en de Detroit Tigers. Het was een bijzondere wedstrijd. Alex Rodriguez heeft vrijdag (plaatselijke tijd) met een homerun zijn 3000e honkslag in de Major League Baseball (MLB) gevierd. Het icoon van de New York Yankees sloeg in het duel met de Detroit Tigers meteen toe. Alex Rodriguez, alias A-Rod, kon namelijk zijn 3000e honkslag maken in de MLB. De teller stond op 2999. Iedereen ging ervoor staan toen A-Rod aan slag kwam. Dit was een historisch moment. Op de eerste pitch van Justin Verlander mepte A-Rod de bal over de hekken. Iedereen stond op de banken! Wat een sfeer. Het was de 667e homerun van de supervedette van de Yankees. Daarmee staat de 39-jarige Amerikaan op de vierde plaats aller rijden. Alleen Barry Bonds (762), Hank Aaron (755) en Babe Ruth (714) sloegen de bal vaker over de hekken. Rodriguez is de 29e speler die de mijlpaal van 3000 honkslagen in de MLB bereikt. Het honkbal beleef je in Amerika met de gehele familie. Eten en drinken hoort hier natuurlijk ook bij. Emmers vol patat en kip kwamen langs ons heen. Emmers vol frisdrank en bier. Een blikje Heineken werden daar voor $15,- dollar verkocht. Mede dankzij de homerun van Rodriguez wonnen de Yankees het duel met de Tigers met 7-2. Na de wedstrijd gingen we met de metro terug naar het hotel. Dit was ook gelijk onze laatste avond in New York.